Dünyada 400 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne sahip olan danışmanlık hizmeti Şişli Halı Yıkama sektörünün Türkiye’deki durumu, Ankara Ticaret Odası’nın (ATO) düzenlediği panelde tartışıldı.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) ev sahipliğinde gerçekleştirilen panelin açılış konuşmasını yapan ATO Yönetim Kurulu Başkanı Salih Bezci, Türk kültüründe Şişli Halı Yıkama istişare etmenin bir sürü mühim bir yeri olduğunu belirterek, bu önemin ‘Bin biliyorsan da bir bilene danış’ atasözü ile dilimize de yansıdığını söyledi. Bezci, katma değeri ve ihracat potansiyeli yüksek olan danışmanlık hizmetleri sektörünün öneminin Türkiye’de olması gerektiği kadar anlaşılamadığını kaydetti.
ATA Yönetim Kurulu Başkanı Bezci, yalnızca Şişli Halı Yıkama ATO’ya kayıtlı 3 bine yakın danışmanlık hizmeti verici şirket olmasına rağmen, kamunun bu hizmetten yeteri kadar ölçüde yararlanamadığını vurguladı. Kamu sektöründeki istek yetersizliği nedeniyle danışmanlık hizmetlerinin de yeteri kadar gelişmediğini kaydeden Bezci, kamunun danışmanlık hizmetini yalnızca proje hizmetleri Şişli Halı Yıkama olarak algıladığına dikkati çekti. ATO Yönetim Kurulu Başkanı, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Hizmet alımı söz konusu olduğunda fiziki hizmetler kolaylıkla kabul edilirken, fikir ve bilgi nedense hizmet olarak görülmüyor.”
Bezci, kendisinin inşaat işleriyle uğraştığını ve alışveriş merkezi işlettiğini hatırlatarak, şunları ifade etti: “Herkes her şeyi bilemez. Ben inşaat işleriyle uğraşıyorum. Benzer zamanda alışveriş merkezi işletmecisiyim. Ben her şeyi bilemem. Danışmanlarla çalışıyorum. Türkiye’de Şişli Halı Yıkama danışmanlık hizmetleri sektörü ne yazık ki hak ettiği yerde değil.”
ATO Yönetim Kurulu Başkanı, bir takım ülkelerin danışmanlık hizmetleri ihraç ederek kazanç elde ettiğini de sözlerine ekledi.
http://www.homehaliyikama.com/istanbul-hali-yikama-firmalari
ATO Danışmanlık Hizmetleri Komitesi Başkanı Prof. Dr. Şişli Halı Yıkama Murat Yülek de konuşmasında, danışmanlık hizmetleri sektörünün bir sürü mühim bir sektör olduğunu ancak gelişmesinin önünde engeller bulunduğunu söyledi. Bir firmanın cirosundan, dışarıdan aldığı mal ve hizmetlerin tutarı çıkarıldıktan sonra kalan tutarın ‘katma değer’ olduğunu ifade eden Yülek, Şişli Halı Yıkama danışmanlık hizmetleri sektörünü ‘kılçıksız katma değer’ üreten bir sektör olarak vurguladı.
Danışmanlık hizmetleri sektöründeki bir firmanın cirosunun büyük bölümünün çalışanlarına ödediği ücret ve kârdan oluştuğunu kaydeden Murat Yülek, “Katma değeri korkunç yüksek bir sektör… Şişli Halı Yıkama Bir otomobil fabrikası 100 birim ciro yaptığı zaman 15-16 birim katma ölçüt üretiyor. Bir danışmanlık şirketi 100 birim ciro yaptığı zaman neredeyse 90 birim katma ölçüt üretiyor.” diyerek sözlerini tamamladı.
www.homehaliyikama.com
Yunanistan, Çek Cumhuriyeti, Polonya ve İsveç’te Türkiye’den bir sürü daha büyük danışmanlık şirketleri bulunduğuna dikkati çeken Yülek, “Türkiye’de bu sektör son derece geri. Şişli Halı Yıkama Hacimsel ve önem olarak bir sürü küçük” diye konuştu. Dünyada danışmanlık hizmetleri pazarının yarım trilyon dolarlık büyüklüğe ulaştığını söyleyen Yülek, Türkiye’deki pazar büyüklüğünün ise bu rakamın binde biri kadar olduğuna işaret etti. Sektörün büyüyebilmesi için öncelikle istek Şişli Halı Yıkama olması gerektiğini bildiren Yülek, “Milyarlarca dolar ihracat yapabilecek bir sektör, istek olmadığı için büyüyemiyor. Kamu alması gerekli olan danışmanlık hizmetlerinin değerini fark edip alırsa müteahhitlik sektörü benzeri büyük uluslararası danışmanlık firmalarımız ortaya çıkabilir” dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder